Як припинити постійно скаржитись


Поставте собі ціль: не скаржитися.
 
Чому?
 
Щоб зробити своє життя світлішим та яскравішим, прибравши з нього негативні висловлювання - скарги.

Але чи так це просто? 
 
Що взагалі поганого в скаргах?

Сьогодні я спробую відповісти на ці питання, поділившись з вами статтею журналістки Джесіки Хьюллінджер.
 
Скарги - це захисний механізм, що з'явився у нас в ході еволюції: що частіше ми звертаємо увагу на те, що може нам нашкодити, то більший шанс вціліти.
 
Але все має свою ціну.
 
Коли ми скаржимося, наш мозок виділяє гормони стресу, які поступово руйнують нейронні зв'язки, необхідні для вирішення завдань, де треба проявляти кмітливість.
 
Те ж саме відбувається, коли ми слухаємо чужі скарги.
 
Але іноді нам життєво необхідно вилити душу: висловився - і нібито полегшало. 
 
Погана новина:
дослідження вказують на те, що постійні скарги можуть скоротити життя на два роки.

Хороша новина: 
можна поступово й практично безболісно позбутися звички скаржитися.

1. Для початку визначимо, що таке скарга
Ви помітили, що на вулиці холодно, і сказали про це. Це скарга? Ні, це спостереження. 
 
Скарга - це, наприклад: «Знову на вулиці холодно, ну що ж таке, ненавиджу це місто...»
 
Іноді скарга супроводжується фізичними відчуттями: ми сутулимося, у нас з'являється клубок у горлі або перехоплює подих.

2. Звернімо увагу на те, як часто ми скаржимося і на що
Зміни починаються з усвідомлення. Спробуйте помічати скарги, можете одягнути на руку браслет або покласти в кишеню мотузочку. Спіймали себе на скарзі - одягаєте браслет на іншу руку або зав'язуєте на мотузочці вузлик.
 
За кілька годин вільного місця на мотузочці не залишиться або ж ви зніматимете й  одягатимете браслет нескінченно. 
 
Тому, що за кілька годин ми, зазвичай, встигаємо поскаржитися сотні! разів.

3. Віддаляємося від хронічних скаржників
Якщо вам постійно доводиться когось вислуховувати, постарайтеся у відповідь сказати щось хороше, а не: «Так, ти маєш рацію, все погано». Для цього потрібні мужність й впевненість у собі.
 
Якщо робити так регулярно, хронічні скаржники рано чи пізно дадуть вам спокій: їм потрібна підтримка, скаржитися за компанію цікавіше, а ви не даєте того, що потрібно.

4. Вчимося шукати рішення
Цей метод ще називають «ефективною скаргою». Коли ми скаржимося, ми сидимо склавши руки й думаємо про те, як все погано: погода жахлива, та й нудно, врешті-решт.
 
Отож, потрібно виправити це. 
 
Погоду ми змінити не можемо, але якщо гуляти некомфортно, можна із задоволенням провести вечір вдома або зустрітися з друзями в теплому кафе замість того, щоб нарікати на негоду.
 
Це простий приклад, але зі складними речами цей метод теж працює
 
Беріть ініціативу у свої руки.


5. Застосовуємо метод «позитивного «але»
Якщо ви впіймали себе на скарзі, додайте до неї «але» і щось хороше. 
 
Наприклад: «Ненавиджу свою роботу, але вона у мене є, і автомобіль є, щоб туди їздити». Або: «Чоловік знову шкарпетки розкидав, але він мене любить і завжди підтримає у важку хвилину».

6. Змінюємо думку «я повинна» на думку «мені треба»
Наприклад: «Я повинна забрати дітей з дитячого садочка» змінюємо на «мені треба забрати моїх дітей з садочка» або навіть «я хочу забрати дітей з садочка»
 
Замінили лише кілька слів, а необхідність, ніби нав'язана кимось іншим, перетворюється на щось потрібне особисто вам - і ви прямуєте за покликом серця.
 
Спершу говорити «мені треба» чи «я хочу» замість «я повинна» буде якось некомфортно, але з часом ви звикнете й скаржитиметеся набагато менше.

За матеріалами mizky.com