Магія маминого слова



Стаття психолога та блогера Ольги Валяєвої про магію маминого слова - можливо, найсильнішу магію в житті дитини, яка зцілює, лікує та надихає.

Коли ми лише починали боротьбу за нашого старшого сина, нам один психіатр - крім усього дуже дивного й не корисного зробив величезний подарунок. Він розповів про один експеримент, який провели в Англії.
Мами хворих на туберкульоз дітей щоночі проводили простий ритуал. Після того, як дитина заснула, вони чекали активної фази сну - це приблизно хвилин через п'ятнадцять. А потім говорили дитині прості слова:

«Я люблю тебе. Я пишаюся тобою. Я дуже рада, що ти мій син. Ти найкращий син для мене ».

Текст приблизно для всіх однаковий.

Пізніше, порівнювався стан цих дітей з іншими, які не брали участі в експерименті. Малюки, які отримували мамині нічні зізнання в любові, одужували набагато швидше. Ось така материнська магія.


Ми практично одразу почали це впроваджувати. Це значно простіше, на відміну від більшості терапій. Це безкоштовно та завжди під рукою.
Спершу я говорила те, що за сценарієм. Потім почала імпровізувати. Минуло вже п'ять років, а я до цього часу шепочу різні слова своїм хлопчикам. Кожному з них. Майже щоночі.
Аутизму у Дані вже немає. І я переконана, що мої нашіптування зіграли свою роль.
Що це дає?

Відчуття близькості з кожним з дітей
Це почуття, яке ні з чим не порівняти. Скільки б їм не було років, під час сну вони схожі на маленьких ангелів. Вдень їх буває не так просто обійняти або потримати на руках, у них же стільки справ! А вночі, я обіймаю кожного з них, кажу про те, що важливо для нас обох. І я відчуваю, як зростає і міцніє наша близькість.

Індивідуальний час для кожного
За щоденними справами, я не завжди можу присвятити кожному час персонально. Найчастіше ми всі разом, однією командою, граємося, спілкуємося, їмо, все разом. Але в цей момент кожен з них - особливий. Тому що кожному я говорю різні слова. Виходячи з того, що зараз хочеться чи слід сказати саме цьому малюкові.

Буває, що вдень я кажу щось важливе, але мене не завжди чують
Дні бувають різні. Іноді, від великої кількості інформації або солодощів малюки можуть поводитися не дуже добре, і це ускладнює наше спілкування. Але коли я вночі шепочу їм на вушко про те, як я їх люблю, все це залишається в минулому. Сварки, непорозуміння та образи.

Дитина відчуває любов
Якось я прочитала про те, що дитині варто частіше говорити таку фразу: «А ти знаєш, що якби ми могли обирати, то з усіх дітей світу ми б обрали тебе». Коли я вперше сказала це Матвію, він був захоплений та здивований одночасно. Він ходив та повторював: «Що, справді мене?». Так я зрозуміла, що дітям дуже важливо відчувати, що вони особливі, що вони важливі та потрібні, саме такі, які вони є.
Тепер ця фраза, разом з «А я тобі сьогодні говорила, що я тебе люблю?» міцно влаштувалася в нашому житті.

Є фрази, які змінюють світосприйняття довколишніх, лікують їх душі. Слова зазвичай прості: про любов, розуміння, співчуття.
Так ось, я виявила, що якщо важливі фрази говорити своїм дітям вночі, то багато проблем вирішуються легше.

Які бувають фрази та які говорю зазвичай я:

«Тобі не потрібно нічого для мене робити, я люблю тебе за те, що ти є»
Багато хто обуриться. Але фраза не про те, що ти можеш не мити посуд
«Я дуже рада, що ти в мене є»
Особливо допомагає тим, для кого дитина була не дуже бажаною.
«Я радію, що в мене є такий хлопчик»
Якщо ви, наприклад, хотіли дівчинку і довго не могли прийняти стать своєї дитини.
«Ми з татом тебе дуже любимо, ти наш син»
Ключове слово тут «наш». Допомагає, якщо у вас є тенденція дітей перетягувати, втягувати та ділити.
«Мені дуже шкода»
Фраза підходить, якщо впродовж дня ви посварилися, не було розуміння, було покарання, зрив. Не слід благати про прощення - це порушує ієрархію. А вибачитися та сказати, що вам дуже шкода, варто.
«Я пишаюся тобою»
Особливо допомагає, коли ви намагаєтеся з дитини зробити того, ким вона не є - і ким, можливо, ніколи не буде. Допомагає і для тих дітей, які дуже відрізняються від інших - особливих, наприклад.
«Я люблю тебе»
Три чарівних слова на всі випадки життя.

Як обрати фрази?

Можна і потрібно пробувати різні. І ви зрозумієте, які для вас і дитини зараз важливі та потрібні.
На промовляння чарівних фраз потрібно налаштуватися. Не можна робити це механічно. Важливо підійти до процесу з душею, а не абияк. Мовляв, зараз три хвилини прочитаю з папірця, і все стане добре. Найскладніша робота відбувається всередині. Щоб слова були магічними, їх цієї магією потрібно зарядити. А заряд, необхідний нашим дітям, знаходиться в нашому серці.
Сеанс не повинен бути довгим. Це всього кілька хвилин. Але дуже емоційно забарвлених  хвилин. Важливо робити це регулярно. Маленькими кроками. А не намагатися один раз за тиждень нашептати три години любові. Ми ж їмо кожен день по кілька разів, а не робимо це лише в неділю, чи не так?

Окрім того, не забувайте говорити такі фрази впродовж дня, між справами, без жодного приводу. Обіймати та цілувати дітей просто так, якщо проходили повз. Це те, що діти запам'ятають на все життя. І швидше за все, саме це вони й будуть згадувати.


Не можна недооцінювати силу слів матері. Для того, щоб визнати це, згадайте, які слова вашої мами ви пам'ятаєте й зараз, через тридцять, сорок років. І які з них були для вас важливими.

Ця магія доступна вам завжди та не коштує грошей, для цього не потрібно нічого особливого. Просто дочекатися, коли ваш малюк буде солодко сопіти - і прошепотіти йому щось важливе на вушко.

«Я люблю тебе. Я пишаюся тобою. Ти найкращий син для нас з татом» - Що може бути простішим й чарівнішим, ніж такі слова, сказані люблячою матір’ю?

Популярні дописи з цього блогу

6 речей, які ніколи не треба робити для чоловіка

«Якщо хтось хоче вас принизити, значить…»: слова Харукі Муракамі, які вражають своєю мудрістю

Оберіть фігуру та дізнайтеся про себе «приховану правду»