7 поширених маніпулятивних фраз й ваші варіанти відповідей

Люди маніпулюють вами зовсім не тому, що піклуються чи переживають. Хоча саме так вони й пояснюють свої дії. Насправді маніпулювання - це всього лише один зі способів тотального контролю, який маскують під любов.

А той факт, що маніпуляцію подають під «соусом» щирої турботи, може перетворити її в одну з найпідступніших й найдеструктивніших форм насильства - абьюз (емоційне насильство).

«Те, що щось не є брехнею, зовсім не означає, що це не обман. Брехун знає, що він брехун, але той, хто використовує якусь частину правди, щоб обдурити, є істинним майстром знищування»,
- Крісс Джамі

Ваше життя - це лише ваше життя. І вам вирішувати, як жити та що робити. Тому ніколи й нікому не дозволяйте впливати на нього за допомогою солодких слів про «благі наміри». Запам'ятайте: лише одна людина у світі має право контролювати ваше життя. Це ви самі.

Що б не відбувалося та як би не складалися обставини - вибір завжди за вами. Адже, врешті-решт, вам нести відповідальність за власне життя. І, повірте, в цей момент «порадники» випаруються або у всьому звинуватять вас самих. Тому, якщо помічаєте, що вами регулярно маніпулюють - такі відносини слід припиняти й негайно.

Маніпулятор не лише встановлює повний контроль над вами, але й насправді - діє дуже егоїстично. Можете не сумніватися, що єдина людина, про яку він турбується - це він сам. Вас в цьому списку немає й в помині.

Маніпулятори - не такі вже й оригінальні. Більшість з них використовують одні й ті ж способи, щоб домогтися свого (тобто змусити вас вчинити так, як вони хочуть).

На щастя, протистояти маніпуляціям можна. Головне - проявляти твердість та рішучість.

Отже, 7 поширених маніпулятивних фраз, яким можна легко протидіяти. Тут допоможуть логіка й почуття самоповаги. Ну й не забувайте посміхатися: «Вони грають - ми відповідаємо».
Навіщо драми й конфлікти? Уявіть, що граєте в шахи, щоб не нервувати й не приймати аж надто близько все до серця.

Отже, найулюбленіші фрази маніпуляторів й ваші варіанти відповідей:

1. «Подивися, що ти змусила мене зробити!»

О, ти мені лестиш. Я не володію силою, яка може змусити тебе зробити що-небудь. Це було твоє власне рішення - відповісти або зробити подібним чином. Так що й відповідальність за свої дії - на тобі. Я можу впливати лише на своє життя та вчинки, не більше.

2. «Як ти можеш все ще злитися на мене після того, як я купив тобі це прекрасне намисто?».

Моє прощення не можна купити за гроші. Так, ти був дуже люб'язний, коли вирішив порадувати мене. Однак якщо це намисто є умовою мого прощення, то це вже не подарунок. Це хабар. Ти можеш забрати його назад. Напевно ще стане в пригоді.

3. «Ти ж не одягнеш цього. Дозволь мені перевірити твій телефон. З ким ти листуєшся? Я тобі довіряю, але не довіряю іншим людям, які легко можуть обдурити тебе».

А тобі зовсім не обов'язково довіряти іншим людям. Ти просто повинен навчитися довіряти мені - що я порядна й чесна. Коли ти намагаєшся заглядати в мій телефон або повідомлення, то допускаєш, що я або шахрайка, або наївна чи дурна. А я не є ні тим, ні іншим.

4. «Я хочу, щоб ти залишалася вдома, тому що так буде краще для наших дітей. Насправді я просто дбаю про тебе, нічого іншого».

Найкраще для моїх дітей - це щаслива та самодостатня мама. А працювати або бути домогосподаркою - це виключно мій вибір. Коли я займаюся тим, що люблю, то вчу своїх дітей бути самостійними й незалежними в житті. Невже, приймаючи рішення займатися тим, що люблю, я позбавляю їх своєї любові чи турботи? І чи можна назвати турботою про мене те, що ти примушуєш мене до певного вибору? Або це все ж спосіб контролювати моє життя?

(Точно так само працює ця відповідь, коли вас хочуть змусити робити те, що ви не хочете).

5. «Знаю, що ти зі мною не згодна, але зараз слід вчинити так, як пропоную я. Так буде краще для нас».

Для нас найкраще приймати рішення як пара. Для мене найкраще знати, що мене чують і поважають. І чи дійсно пропонований тобою варіант рішення - найкращий для нас? Або все ж - для тебе особисто?

6. «Якщо ти підеш, я з собою щось зроблю».

Якщо у тебе народилася настільки блискуча думка про те, щоб викинутися з вікна або вистрілити в голову, то слід зателефонувати в службу порятунку. Ти також можеш подзвонити на гарячу лінію із запобігання самогубствам. Я вже зробила свій вибір. Пояснила причини. І я не повернуся.

7. «Я знаю, що ти ще не хочеш дітей, але давай все одно спробуємо. Я просто хочу, щоб ми були справжньою й повноцінною сім'єю».

Сім'я буває різною. І відсутність дітей зовсім не означає відсутність сім'ї. Нитка, що нас пов’язує - це почуття взаємної поваги. Я теж маю право обирати, коли у нас будуть діти та скільки. І я обов'язково скажу тобі, коли буду готова.

Іноді варто відсторонитися від маніпуляції, щоб побачити, що це таке. Іноді достатньо лише одного вдалого спростування, щоб відучити маніпулятора від його згубної звички або позбутися від нього. Остерігайтеся маніпуляцій й не бійтеся йти. Лише ви маєте право контролювати власне життя.

Популярні дописи з цього блогу

6 речей, які ніколи не треба робити для чоловіка

«Якщо хтось хоче вас принизити, значить…»: слова Харукі Муракамі, які вражають своєю мудрістю

13 речей, про які треба пам'ятати, коли життя б'є тебе по голові