10 фраз, які я не сказала своїй дитині перед школою. А даремно

 

Іноді дуже хочеться повернутися в ті далекі часи й сказати своїй дитині не просто: «Не бійся, тобі все вдасться», а справжні, дієві слова, які вбережуть її від зайвих стресів та переживань. 

 

Я з тих людей, яким школа ніколи не була в радість. Я від неї втомлювалася, коли в ній вчилася і втомлювалася, коли спроваджувала туди свою дитину. 

 

Коли ми вели дочку в перший клас, ми були розгублені й незграбно намагалися підбадьорити не лише її, але й себе.


Ось і минуло чергове 1 вересня...

 

А я замислилася, що б я сказала дитині, якби вела її в перший клас, володіючи теперішнім батьківським досвідом? 

 

Так ось, моя пам'ятка першокласнику виглядала б так, і промовляла б я це все голосом Дона Корлеоне:

 

1. Не женися за хорошими оцінками

Жодної цінності в них немає. Став собі планку сама, внутрішньо, і не зважай на оцінки в шкільному журналі.

 

2. Ти не зобов'язана ні з ким дружити, достатньо бути просто привітною

Так, книжки про шкільну дружбу - прекрасні. Але може так статися, що «твоєї» людини в цьому колективі просто немає. Не засмучуйся, все ще попереду!

 

3. У школі немає «милих діток»

Ти потрапляєш в колектив, в якому зібралися повноцінні особистості, хоча вони все ще дорослішають. Цей колектив майже повним складом пройде 11 шкільних років. З першого дня почнеться вибудовування взаємин. Постарайся вписатися в колектив гідно. Не дозволяй себе ображати.

 

4. Не бери участь у цькуванні

Якщо в колективі склалася така ситуація - не будь учасником стада, яке топче того, хто слабший. І розкажи про цю ситуацію мені. Я знайду правильного дорослого в школі, щоб спробувати її врегулювати.

 

5. Ніхто не може сміятися над тобою й принижувати. Особливо вчитель

Ось моя вчителька в молодших класах вважала себе дуже дотепною та полюбляла публічне висміювання помилок, й взагалі показове висміювання. Запам’ятай, це - неправильно!

 

6. Учитель - НЕ беззаперечний авторитет

При всій повазі до професії вчителя, я за своє життя бачила стільки неприємних, жорстоких, ображених на життя, слабких, дурних - різних - вчителів, що ніколи й в жодному разі не сказала б своїй дитині «учитель завжди правий».  Це не так!

 

Буває, що вчитель помиляється. Але, багато педагогів прекрасні люди, і є Вчителями з великої літери, і саме вони першими прийдуть тобі на допомогу в скрутній ситуації.

 

7. Ти маленька, але це не означає, що з тобою можна робити все, що завгодно

Якщо ти не хочеш їсти під час шкільного обіду - ти маєш на це право. Якщо ти хочеш в туалет - ти можеш вийти, попередивши вчителя. Вимагай до себе поваги й також поважай довколишніх.

 

8. Ніхто не може тобі погрожувати

«Зламаю твій телефон». «Заберу і не віддам». «Збери волосся у «хвіст», а то я його тобі обстрижу» й іншу подібну маячню хай говорять не тобі, а мені. А вже я знайду, що відповісти, повір мені. А ти сиди, слухай й роби висновки.

 

9. Тебе не можуть не пустити на заняття. Навіть якщо ти забула змінне взуття

Навіть якщо спідниця у тебе не того відтінку чи фасону, який би хотіла бачити вчителька. Твоє право вчитися закріплено в Конституції. Можеш з висоти твого метра з кепкою поважно демонструвати здатність захищати свої права. Але навмисне бунтувати, звісно, не варто. А якщо вже так сталося, й змінне взуття ти справді забула, то сміливо захищай своє право вчитися в помитому вуличному взутті. Тому, що чужу працю треба поважати - підлога має залишатися чистою.

 

10. У будь-якій ситуації знай - у тебе є захист. Цей захист - я

Ти можеш зателефонувати мені в будь-який момент й розповісти все, що завгодно. І я допоможу тобі вирішити будь-яку скрутну ситуацію. Як Бетмен чи Чарівна Фея. Я завжди поруч!

Популярні дописи з цього блогу

Якщо вам хтось заздрить, то його видадуть ці токсичні фрази

Три правила мудрої жінки, яка втомилася бути «хорошою»

20 цитат Стіва Джобса, які змінять твою свідомість