Закон генетичних злиднів

Бізнес-тренер та лектор Наталія Грейс у своїй книзі «Закони Грейс» дуже точно виділила одну річ, яка з дитинства програмує нас на бідність. І назвала її «Закон генетичної убогості».

 

Це варто прочитати кожному:

 

У дитинстві вдома в однокласниці ми часто стрибали на дивані, поки не бачили дорослі. Нас дуже тішили пружини, які місцями зовсім близько підходили до поверхні; захоплювала пилюка, яка клубами летіла з дивану від наших стрибків. Коли через двадцять років я зайшла до своєї подруги дитинства, то з жахом побачила в кутку той самий диван, на якому ми колись стрибали. Він не сильно змінився, наскільки я могла пам'ятати, але тепер я була вражена бідністю й вбогістю обстановки. 

 

Я подумки прикидала, скільки могла б коштувати купівля нового дивана, заміна засмальцьованих стільців, дзеркала, розбитого й заклеєного обгорткою від шоколаду. Поки ми говорили, в уяві я білила стелю й змінювала шпалери. Мені хотілося вимити вікна, обсиджені мухами, повикидати палиці й картонки, які стирчали з-під дивана, розбитий квітковий горщик, обв'язаний панчохою. «А що, якщо бракує грошей?» - подумала я... Але мозок пручався й пропонував мені купити хоча б недорогу клейку плівку під колір дерева й обклеїти нею стіл. Куди б я не глянула, мій погляд натикався на якусь зламану річ, бруд, плями й сміття.

 

Мозок раптом сказав мені: «Як ти думаєш, чому поруч з бідністю завжди бруд?».

 

Навіть якщо замінити слово «завжди» на «практично завжди» або «часто», то легше від цього не робиться. Бруд - це прояв НЕ безгрошів'я, а менталітету.  

 

Вдумайтеся: бруд - це прояв відповідного менталітету. А оскільки бруд та злидні - сусіди, то й злидні - це своєрідний менталітет. Так, злидні знаходяться в немитій голові.

 

У школі у мене була чудова вчителька з літератури - Тамара Григорівна, дуже мудра жінка. Вона якось сказала фразу, яку я запам'ятала на все життя. Хтось запитав її, що означає міщанство, і вона відповіла: «Міщанство означає пити зі старої облізлої чашки, коли нова в серванті стоїть». Так заведено в багатьох родинах: на чорний день гроші відкладені, на білий день чашка нова в серванті стоїть, тільки білий день настає рідко, а чорними заповнюється все життя.

 

Хто живе очікуванням майбутнього, для того воно ніколи не настає. 

 

 І тоді я збагнула це: соромно бути злидарем, соромно бути брудним. Соромно мати в голові розруху, яка неминуче відбивається і на помешканні, і на менталітеті дітей.

 

Знаю одну жінку, яка понад двадцять років накопичувала гроші, щоб купити дачу. Вона одна виховувала двох доньок. Дівчата жили впроголодь, на одних кашах, і старша розповідала мені, як їй було соромно виходити на подвір'я в старих вельветових штанах з залатаним колінами. Дівчинка росла, і з кожним роком чарівним чином росли її штани. Сантиметр за сантиметром розгорталася підвернута знизу тканина. Вона була не такою вилинялою, як вся інша штанина, і це видавало жебрацькі хитрощі.

 

Не варто розповідати, що система в державі не дозволяє добре заробляти. Я не систему лаю, а гниль в мізках. На одні й ті ж гроші можна виглядати гідно або по-жебрацьки.

 

Коли мати, нарешті, купила дачу, доньки, які вже підросли, не мали до цієї дачі жодного інтересу, але нескінченно дорікали матері в тому, що вона не навчила їх, що означає бути жінкою. У дівчат сформувався комплекс Попелюшки. Вони, звиклі бачити протерті крісла й старий посуд, облізлі рушники та протерті пальто десятирічної давності, згодом, ставши дорослими, боялися витрачати на себе гроші. Щоразу, коли вони щось купували, вони відчували себе негідними нових хороших речей. Це можна назвати двома словами: генетичні злидні. Вони вже у свідомості, в клітинах, в крові, в кістках.

 

Діти, які бачать облізлі кути, підсвідомо програмуються на злидні. Уже в підлітковому віці вони починають усвідомлювати це. Доведено, що облізлі стіни й брудні коридори погано впливають на здатність студента до навчання. 

 

Бруд та злидні пригнічують людину, звичний вигляд убогої обстановки програмує бути невдахою. Ви могли б заперечити мені, що ненависть до злиднів стимулює деяких людей розвиватися й заробляти гроші, але я вам відповім, що набагато більше людей ламаються під непосильним тягарем бідності.

 

У слів «біда» та «бідність» один корінь. 

 

Женіть геть від себе біду. 

 

Женіть геть бідність. 

 

Мені подобається фраза: «Багатство - це стан розуму»

 

Так ось, злидні - це теж стан розуму.

 

За матеріалами Наталії Грейс

Популярні дописи з цього блогу

Гороскоп на тиждень з 29 квітня по 5 травня 2024 року

9 відмінностей у поведінці розумних та обмежених людей

Якщо ти вже вирішила піти, то йди лише один раз: 8 дорогоцінних заповідей для жінок