25 філософських способів змінити своє життя

Коли Сократ почув, що Дельфійський оракул назвав його наймудрішою людиною на Землі, він відповів, що вважає цей вислів абсолютно хибним. Він сказав: «Я знаю, що нічого не знаю». 

 

Як може наймудріша людина на землі нічого не знати?

 

«Я нічого не знаю» для мене означає, що ми можемо бути освіченими людьми, але все одно маємо постійно вчитися у всього й у всіх.

 

Є річ, яку я люблю більше ніж вчитися на власних помилках. Я люблю вчитися на помилках інших людей. Впродовж багатьох років я мала чудову можливість вчитися у прекрасних наставників, вчителів, моїх родичів і друзів, які розповідали мені про життя. Звісно, я черпала досвід та знання й з мого власного життя.

Але вчитися в інших швидше й ефективніше.

 

Ось моїх 25 філософських способів змінити життя:

 

Це речі, повністю змінили моє життя. Й знали б ви, як мені хотілося б знати все це 10 років тому.

 

1. Боротьба - це добре.

Ніколи не говори: «Я більше не можу». Скажи: «Давайте ще!»

 

2. Не скаржся.

Скаржитися - найбезглуздіша трата часу. Або нарешті зроби щось з цим, а якщо не можеш зробити, то хоча б заткни рот.

 

3. Проводь час з людьми, яких любиш.

Це твоя сім'я й найкращі друзі. Якщо у тебе немає сім'ї, створи її. Більшість людей в нашому житті лише гості. А сім'я - це на все життя.

 

4. Не починай стосунків, якщо не кохаєш.

Ти робила це вже кілька разів. Думала, що «можна дати цим стосункам шанс». Це завжди було поганою ідеєю. Ти або закохана, або ні. Не обманюй себе. Це несправедливо щодо тебе й іншої людини.

 

5. Фізичні вправи щодня.

Я не робила цього до недавнього часу. Здорове тіло, це те, з чого має починатися все в житті. Якщо ти не можеш побудувати собі здорове й сильне тіло, то що ти взагалі можеш?

 

6. Заведи щоденник.

Це допоможе тобі стати краще думати й писати «Але я не хочу писати, я ж не письменник» скажеш ти. А скільки електронних листів й текстових повідомлень ми посилаємо щодня? Кожен з нас письменник.

 

7. Навчися дякувати.

Скажи «дякую» всім й всьому. «Дякую за цей прекрасний день». «Дякую за цю статтю». «Дякую за те, що робиш щось для мене».

 

8. Не турбуйся про те, що думають люди.

Живим з цього життя ще ніхто не вибрався. То невже так важливо, що  думають про тебе сторонні люди?

 

9. Частіше ризикуй.

Не будь такою ганчіркою🙊.

 

10. Обери сферу, а не роботу.

Якщо хочеш стати в чомусь хорошою, потрібно витратити роки, щоб домогтися результатів. Нічого не вийде, якщо ти стрибатимеш з галузі до галузі. Обери конкретну галузь, яку ти любиш й почни з самого низу. Зрештою, ти відшукаєш для себе ідеальну роль.

 

11. Бери відповідальність на себе.

Коли опинишся в ситуації, коли всі розгубилися і не знають що робити далі, це час вести людей за собою. Ти лідер, коли ти вирішила стати ним. Немає жодного обряду ініціації чи отримання звання. Просто рішення.

 

12. Гроші не важливі.

Сумнівне твердження, чи не так? Але тобі треба тренувати себе, щоб не думати постійно про гроші. Не впадай у залежність від речей якими володієш - в іншому випадку, ці речі володітимуть тобою.

 

13. Будь ввічливою.

Я не маю на увазі, що треба прогинатися під когось. Ти просто можеш бути тією людиною, яка не приймає на свій рахунок жоден негатив, а продовжує приємно посміхатися. Не ображай людей, не відповідай агресією на агресію. Будь вище від цього.

 

14. Вчися щодня.

Слід тренувати свій мозок, щоб завжди бути напоготові. Не потрібно читати по книзі в день, щоб вчитися. Просто вчися на власних помилках. Вчися на помилках довколишніх. Варто бути відкритою до того, що вони можуть навчити тебе чогось корисного.

 

15. Відпочивай випереджаючи втому.

Навіть якщо ти дуже любиш свою роботу й кожен день проведений там ніби свято, тобі все одно потрібен час, щоб відпочити. Ти людина, а не робот, ніколи цього не забувай.

 

16. Ніколи нікого не осуджуй.

Просто тому, що люди роблять все по різному, бачать по різному, у всіх власний життєвий досвід й виховання. Якщо вони роблять щось не так, як ти, це не означає що вони дурні чи погані. Крім того, ти ж не знаєш все про людей, так що не суди їх - краще допоможи їм.

 

17. Подумай про інших.

Просто пам'ятай про них і все. У всіх нас є сім'ї та власні проблеми. І світ не крутиться лише довкола тебе.

 

18. Давай, не чекаючи нічого натомість.

Не турбуйся про віддачу. Не тримай напоготові рахунок до оплати за борги. Давай виключно заради радості дарування. Якщо ти отримаєш щось натомість - чудово, а якщо й не отримаєш - це теж прекрасно.

 

19. Немає кінця гри.

Ми просто існуємо як біологічний вид. Не намагайся зрозуміти все це. Приємної подорожі.

 

20. Насолоджуйся дрібницями.

Мені подобаються різні кліше, тому що вони зазвичай правдиві. Особливо це: Всі говорять, що знають, що треба радіти дрібницям, але ніхто чомусь не радіє. Всі переслідують високі цілі, в той час, як справжнє життя, яке й існує в цих дрібницях, проходить повз.

 

21. Не сприймай себе надто серйозно.

Так, так, ти є приватною особою, індивідуальною персоною, особистістю, і люди мають сприймати тебе серйозно. Безумовно. Але зрештою, всі ми купа мурашок, які переслідують одні й ті ж цілі. Тому розслабся.

 

22. Не звинувачуй людей.

У чому сенс? Ти хочеш покарати їх? І не намагайся звинувачувати себе - ти всього лише людина.

 

23. Створюй та твори.

Не для того, щоб залишити після себе спадок, а щоб бути корисною. Твори музику, пиши книгу, малюй картину, майструй стілець, що завгодно. Твори й насолоджуйся.

 

24. Ніколи не озирайся назад занадто довго.

Роздуми про минуле корисні лише для того, щоб вчитися.

 

25. Вживай заходів.

Не сиди просто так, роби щось. Немає дій - немає результату.

 

Ми можемо багато чого знати. 

Але, як і Сократ, ми з вами теж нічого не знаємо. 

Тому, ми маємо продовжувати вчитися.

 

За матеріалами Darius Foroux