Як змінити життя, викинувши мотлох з дому

Як змінити життя, викинувши мотлох з дому

Звільнення від мотлоху - це не просто позбавлення від зайвих речей. 

 

Це філософія й психологія, з якої треба починати будь-яке велике прибирання  у вашому домі чи житті.

 

Якщо ви схильні накопичувати речі, ця стаття для вас.

 

Спочатку я пропоную поміркувати про те, що таке речі. 

 

Які варіанти спадають вам на думку? 

 

Спробуйте скористатися «Гуглом» або відкрити словник. Все просто. Речі - це неживі предмети. 

 

Можливо, ви чули вислів Далай-лами: «Люди були створені для того, щоб їх любили, а речі були створені для того, щоб ними користувалися. Світ у хаосі, тому що все навпаки...». 

 

Задумайтесь над цією фразою.

 

Як часто ми ображаємося на дітей чи близьких, які зіпсували наші речі! Ви захочете заперечити, що все це коштує важко зароблених грошей, але неможливо не помітити, в якій психологічній та емоційній залежності ми перебуваємо від свого автомобіля, ноутбука, нових туфель, красивого сервізу.

 

Ми почали надто багато думати про речі. Ми витрачаємо сили, щоб заробити ще більше грошей, за які знову ж купуємо речі. 

 

Ми беремо речі в кредит, тому що не можемо чекати. 

 

Тому найперше, з чого слід почати, це чесно відповісти собі на кілька простих запитань.

 

Ви можете записати відповіді на аркуші.

 

1.

Які у мене стосунки з речами?

 

2.

Чи легко я прощаюся з речами?

 

3.

До чого особливо я прив'язана?

 

4.

Чи є в моєму домі речі, якими я давно не користуюся?

 

Навіщо позбуватися зайвих речей?

 

1. Економія місця.

Гадаю, це цілком логічно. Менше речей - більше місця. Якщо ваші шафи тріщать по швах, вам, мабуть, час звільнятися від цього мотлоху.

 

2. Економія часу та сил.

Менше речей - менше часу на їх прибирання. Вам не треба бігати квартирою, міркуючи, куди ж покласти речі. Ви точно знаєте, де місце для ключів, светрів, домашнього халата чи пакетів.

 

3. Економія грошей.

Люди, які цінують свій простір, рідше роблять імпульсивні й необдумані покупки. Вони вже не купуватимуть восьмий сервіз чи десяту вечірню сукню, тому що точно знають, що їм необхідно.

 

4. Внутрішня гармонія.

Я переконана, що наш внутрішній та зовнішній світ взаємопов'язані. Тому варто задуматися про те, та почати змінюватися за допомогою звільнення від мотлоху.

 

5. Місце для нових речей.

Так-так, якщо ваш будинок завалений непотрібними предметами, вам може здаватися, що у вас все є. Але якщо ви дозволите собі позбутися того, чим не користуєтеся, на це місце обов'язково прийде щось нове. Це не магія й не містика.

 

6. Контроль за речами.

Тепер ви точно знатимете, скільки виделок вам необхідно. У вашому коридорі не валятимуться туфлі, босоніжки й чоботи. У кожного предмета буде своє законне місце.

 

Що заважає нам позбуватися зайвих речей?

 

1. Перфекціонізм.

Тут починаються виправдання із серії «мене не підтримає чоловік», «це мама постійно щось купує», «неможливо зробити все ідеально», «дитина-підліток все одно накопичуватиме мотлох у своїй кімнаті», «ось якби у мене була нова квартира...». 

 

Все це заважає нам не лише у звільненні від мотлоху, а й у житті. Якщо я не можу зробити все ідеально, то житиму в безладі. Це хибний шлях.

 

Що робити? Просто почати робити й спостерігати, робити й спостерігати! Вчасно зупинятися. Це здається складним, якщо людина звикла постійно доводити справи до ідеалу. Просто почніть. Не за один день. Поступово.

 

2. Напівзаходи.

Починаємо справи й не завершуємо.

 

Як лікується? Починаємо й завершуємо. Лише зусилля волі, тут немає жодних чарівних пігулок. Проблема, протилежна перфекціонізму.

 

3. Замкнуте коло.

«У мене вдома купа мотлоху, я втомлююся, сил немає, але йду, купую ще, і так по колу».

 

Що робити? Припинити приносити до дому непотрібні речі, намагатися не робити імпульсивних покупок. А ще сюди ж можна віднести вічні виправдання на кшталт «я вагітна», «маленькі діти», «ось зараз у мене відпустка, я відпочиваю» або чоловіче «я маю багато роботи», «у нас переїзд», «дружина щойно народила», «я поки живу сам». 

 

Безумовно, важливо розуміти, що це коло можете розірвати лише ви.

 

Як? Почати робити негайно, а не завтра.

 

4. Звички.

Ми кладемо речі не на свої місця. Привчайте себе вже сьогодні класти річ одразу на своє місце. Взяли, покористувалися, привели до ладу, прибрали. Це дуже просто й економить купу часу. Вчіть цього й ваших дітей. Дитина кинула річ, ви кличете її й говорите: «Підніми й віднеси на місце». Але! Важливо показати, куди класти. Якщо у речі немає місця, вона так і буде кочувати помешканням.

 

5. Звинувачення інших.

Ми можемо скільки завгодно розповідати про те, що це чоловік захаращує квартиру або мама постійно тягне в будинок банки з варенням, а дружина забила шафу одягом, але краще подивитися на себе. Чи все у вас гаразд? Чи не схильні ви до накопичення?

 

Дайте відповіді на наступні запитання:

 

1.

Для чого я хочу позбутися мотлоху?

 

2.

Що мені це дасть?

 

3.

Що заважає мені позбутися непотрібних речей?

 

4. 

Як мої батьки ставилися до речей? Що говорили про них? Коли викидали або віддавали? Які звички перейняв я?

 

Рухаймося далі:

 

1.Знайдіть час

Ви маєте розуміти, що звільнення від мотлоху займатиме у вас від 20 до 120 хвилин в день. Тому візьміть листок, олівець й розпочинайте. Опишіть всі приміщення, які є у вашій квартирі. Заплануйте день та час, коли почнете аналіз простору. Виділіть на кухню трохи більше часу. Не витрачайте більш як дві години в день на це заняття. Займайтеся звільненням від мотлоху спокійно й з гарним настроєм.

 

2. Поважайте чужі речі

Важливо: чужі речі ми не викидаємо без узгодження! Не тиснемо на чоловіка, дружину, батьків, свекруху. Це їхні речі та їхні правила! Що стосується дітей: тут важливо, якщо дитина маленька, і ви точно знаєте, що вона не помітить, позбувайтеся. Якщо дитина старша, домовляйтеся з нею! Нічого не викидайте без відома господаря речі. Дітей навчайте правил зберігання. Розповідайте, де лежать іграшки, книги, одяг.

 

Що вам знадобиться перед тим, як почати звільнення від мотлоху?

 

1. Сміттєві пакети, великі й маленькі. Важливо, щоб був великий обсяг і маленький. Крім того, пакети мають бути дуже міцні.

 

2. Контейнери, куди складати речі. Якщо у вас все просто стоїть на полицях, це безлад. «Ікеа» вам в допомогу. Не треба за раз скуповувати все, але якщо самі бачите, що контейнерів мало, купіть ще, але без фанатизму. Бюджетний варіант - коробка з-під взуття.

 

3. Коробки великі або взуттєві. Туди ви тимчасово складатимете те, що поки не знайшло місце. Лише туди, інакше ви будете житимете в купі речей!

 

4. Зошит або блокнот, метр, ручка або олівець. Це необхідно для того, щоб записувати, якщо нам знадобиться контейнер, й заміряти полички, простір.

 

Все є? Тоді продовжуймо.

 

Як дізнатися, яку річ варто залишити вдома, а від чого позбутися?

 

Рекомендую прочитати:

Марі Кондо «Магічне прибирання»

 

Знаєте, що дійсно важливо? Зосередитися на речах, які ви залишите! Ви маєте взяти в руки кожен предмет й проаналізувати його. Залишити чи ні?

 

 

Популярні книги на цю тему:

 

🕮 «Звільни своє життя від мотлоху», Ендрю Мелло.

🕮 «Магічне прибирання», Марі Кондо.

🕮 «Спрости собі життя», Ерін Доланд.

 

Ви можете обрати будь-який метод звільнення від мотлоху, але важливо пам'ятати, що його слід адаптувати під вашу реальність.

 

Немає правил, які підходять всім. У кожного з нас є свої особливості. Вам може не підійти правило або система зберігання. Не заперечуйте. Позбудьтеся упереджень.

 

5 важливих правил покупок:

 

1. Не купуйте те, що ви можете позичити або взяти на час. Чи дійсно вам потрібна ця річ? Як часто ви збираєтеся нею користуватися?

 

2. Ходіть в магазин зі списком покупок. Це допоможе уникнути проблем. Якщо ви побачили щось необхідне, занесіть річ в список, охолоньте. І якщо вам дійсно необхідний цей предмет, ви зможете придбати його наступного разу.

 

3. Будьте уважні на розпродажах. Саме там ми часто купуємо те, чим потім не користуємося.

 

4. Якщо ви купуєте річ, подумайте, чи буде вона поєднуватися з іншими предметами гардероба.

 

5. Продукти. Тут варто пам'ятати про те, що в магазин треба йти ситим.

 

І на останок:

 

1.

Живіть «тут і зараз», сортуйте речі спокійно. Ви ж нікуди не поспішаєте.

 

2.

Постарайтеся залишитися на самоті. Так вам буде простіше все уважно вивчити.

 

3.

Нагадуйте собі, що ви важливіші за ваші речі.

 

4.

Дізнайтеся, куди можна віддати непотрібні речі.

 

5.

Не забувайте викидати сміття з відра, з голови та з життя. 

 

Легкого вам прибирання!

Популярні дописи з цього блогу

Гороскоп на тиждень (25 листопада - 1 грудня): внутрішня гармонія та сила у ваших руках

10 секретів справжньої жінки: як жити щасливо та гармонійно

Як зберігати спокій у кризовій ситуації? 7 корисних порад