14 порад моїй дочці, які треба знати кожній жінці

Ми живемо в країні, де все ускладнюється тим, що ми до певної міри толерантні до насильства...

 

Ми часто фільтруємо й не помічаємо агресію та хамство. 

 

Це нормальна адаптивна реакція - інакше ми б щодня відчували приниження, біль та гнів. А це дуже виснажує психіку.

 

Ми звикли, що агресію в певній формі може проявити до нас будь-хто, у кого є хоч трішечки влади. Лікар - якщо ми пацієнти. Учитель - якщо ми учні. Батьки - якщо ми діти. Чиновник - якщо нам потрібен від нього навіть незначний папірець.

 

Це, звісно, вже давно не є нормою, але й не дуже шокує.

 

Тому, створити сім'ю, в якій працюватимуть зовсім інші правила - важко.

 

І як би нам не хотілося мати чарівну вакцину, яка захистить саме нашу дитину, її немає. І про це страшно думати.

 

Колись і моя дочка зробить крок зі стосунків з нами, батьками, в стосунки з кимось іншим. Може, вирішить вийти заміж й народити п'ятьох дітей. Або взагалі не захоче дітей. Або не захоче заміж. Хто зна...

 

Але головне, що там, в тих стосунках, її безпека вже не залежатиме від мене. Взагалі.

 

І поки вона ще зі мною, я складаю для неї низку заповідей. Шию потроху для неї чарівну сорочку-оберіг, й молюся, щоб вона захистила її, коли мене не буде поруч. 

 

 

 14 порад моїй дочці, які варто знати кожній жінці:

 

1. 

Якщо тебе вдарили - негайно збирай речі. Поводься так, ніби стався землетрус - хапай документи, дітей, з рештою розберешся пізніше. Не приймай жодних вибачень й каяття, не вступай в перемовини. 

 

Будь-яке «пробач мені» завтра обов'язково перетвориться в «це ти мене довела». У це болото дуже легко впасти, й дуже важко вибратися. Не треба сумніватися, просто біжи.

 

Рекомендую прочитати:

Аб'юз: види, ознаки, наслідки

 

2. 

Запам'ятай, що будь-яке «ти сама винна» і «ти мене довела» - брехня. 

 

Насправді це означає: «Я знаю, що можу вдарити тебе, образити, зневажити, і мені за це нічого не буде, тому не збираюся себе контролювати».

 

3. 

Ти завжди можеш прийти до мене. Завжди. У будь-якому стані чи положенні. В сльозах й босоніж. З відчуттям того, що твоє життя провалилося. І я не звинувачуватиму тебе. 

 

Навіть якщо мені дуже захочеться сказати: «Я ж попереджала!!!» - я замкнуся в туалеті й скажу ці слова перед дзеркалом, сама собі, пошепки. Тому що вони не втішать тебе, а лише встромлять голки у відкриту рану.

 

4.  

Якщо мене не буде - так, батьки смертні - хай у тебе будуть друзі настільки близькі, щоб у них можна було попросити допомоги. 

 

Якщо таких немає - шукай допомогу, будь-яку, й не соромся її приймати. Скаржся, кричи, розповідай всім, хто готовий слухати. Хай у тебе будуть свідки, тому що зло діється в мовчанні.

 

5. 

Стосунки ніколи не починаються з побоїв. Перші ластівки мають вигляд: «ну ти й дурепа», «чого ти лізеш», «та що ти розумієш», «я сказав, значить, ти так і буде». Спершу прохання перетворюються в накази. Потім дрібні приниження стають нормою. Хамство видається за близькість. 

 

Нікому не дозволяй принижувати тебе й навмисне завдавати болю. Ніколи не думай «я розумна, і зі мною такого точно не трапиться». В цю пастку потрапляли й розумніші від нас з тобою жінки.

 

 

6.  

Твій ворог - відчуття «мені це здалося». Сьогодні людина поводиться абсолютно адекватно, а завтра на нього щось находить, і він перетворюється в роздратованого садиста. А післязавтра визирає сонечко, й все вже настільки нормально, що ти полегшено видихаєш: «все-таки здалося». 

 

Якщо таке відбувається часто - будь обачлива. Це відчуття - головний симптом, на який треба опиратися. У взаєминах з такою людиною не заходь надто далеко, не май з ним спільних дітей і спільного бізнесу.

 

Рекомендую прочитати:

Газлайтинг: як розпізнати в собі жертву та як йому протистояти

 

7. 

Хай у тебе завжди будуть власні гроші. Свої джерела заробітку. Якщо ти сидиш з дітьми, хай у тебе буде власний рахунок, фінансова подушка про всяк випадок. 

 

Обговори це з партнером до того, як опинишся в декреті. Це дуже важливо. Коли діти маленькі, ми максимально залежимо від партнера й уразливі, як ніколи.

 

8. 

Не дозволяй, щоб стосунки з чоловіком стали єдиним, що є важливе у твоєму житті. Це дуже небезпечна конструкція. 

 

Друзі, робота, спорт, захоплення - хай все це обов'язково буде. Заробляй. Вчися. Якщо взаємини з чоловіком раптом зруйнуються - а це трапляється частіше, ніж хотілося б - буде боляче. Але краще, коли руйнується одна вежа, ніж весь замок.

 

9. 

Стеж за власним здоров'ям, дбай про себе, щоб вистачало сил жити.

 

10. 

Ніколи не попадайся в пастку «всі так живуть». Це брехня. І я зроблю все, щоб ти бачила сім'ю, в якій немає насильства й хамства, в якій люди розмовляють один з одним шанобливо, навіть коли дуже зляться. І сама постараюся бути для тебе найкращим прикладом.

 

Рекомендую прочитати:

10 принципів, якими ніколи не можна жертвувати заради стосунків

 

11. 

Ніколи не попадайся в пастку «таке твориться лише у мене, яка ж я дурепа, як це соромно». Це теж брехня. Невелика біда - опинитися в ситуації насильства. Біда - застрягти в ній надовго, на роки. 

 

Тобі не потрібна сім'я за будь-яку ціну. Не потрібна ідеальна сім'я для суперобкладинки. Тобі потрібне місце, де буде добре, де тебе зможуть підтримати й подбати. Воно може виглядати дуже по-різному (і це взагалі необов'язково має бути сім'я).

 

12. 

Люди можуть змінюватися. Мало того, вони це постійно роблять. Нас змінює вік та досвід. Те, що в юності здавалося безневинним дивацтвом, з роками може виявитися психічною хворобою або просто свинством. Іноді люди поводяться дуже негарно, якщо розуміють, що інша людина від них залежить.

 

Якщо з тобою таке трапилося, не лай себе, що «не розгледіла цього негідника раніше». Є багато речей, які ми не можемо збагнути, поки вони заховані глибоко під землею. Дій, і див. пункт 1.

 

13. 

Експериментуй, пробуй нове. Нову роботу, нову стрижку, нові види спорту. Нові страви, нові правила в сім'ї. 

 

Що більше нового ти можеш впустити у своє життя, то впевненіше почуватимешся в стосунках.

 

14.

Поділися цими правилами. Перекажи їх подругам. Не будь байдужою, якщо когось кривдять й над кимось знущаються на твоїх очах. 

 

Пам'ятай, іноді людям неймовірно боляче та соромно просити допомоги. Але вона їм дуже необхідна. Можливо, ти будеш єдиною, хто помітить чужий біль, і ти не перейдеш повз.

 

За матеріалами статті Анастасії Рубцової